Londen & Testen - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu Londen & Testen - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu

Londen & Testen

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Donderdag een week terug ben ik naar Londen geweest met free, voor me paspoort. Wij zoeken naar die ambassade, en natuurlijk zagen we het grote gebouw met grote nederlandse vlag weer over het hoofd. Eenmaal binnen moest ik nog wat formulieren invullen, foto's maken en alles afgeven. En als het goed is, heb ik voor 15 december me paspoort hier. Dat moet wel anders kan ik 15 december niet naar huis. Dus ik hoop maar dat het op tijd aaan komt.

Daarna zijn we ff Londen in geweest. Het was eigenlijk best koud, dat was wel minder. We zijn voornamelijk naar Govent Garden geweest, waar aardig wat winkels zitten. Heel duur natuurlijk weer, maar evegoed leuk om te kijken. ook Harrods weer ff in geweest en de Zara en H&M.Bij de H&M was het best druk omdat die donderdag dat wij er waren de Viktor& Rolf H&M-lijn werd geopend. Half Londen liep rond met Viktor &Rolf tassen. Ook nog even naar Piccadilly circus geweest. Was ook weer leuk. Toen haddden we koud en honger, en zijn we ergens gaan zitten. En daar hebben we een flinke tijd gezeten, want eigenlijk hadden we Londen wel gezien. (ik was er de afgelopen tijd al zo vaak geweest) Dus we zijn best op tijd weer vertrokken, want we waren om een kwart over 6 weer op het station in Hove. Een groot deel van de treinreis geslapen, want we waren ontzettend moe! Eenmaal terug bij de residentie konden we nog mee eten met het "Heerlijke" eten. 's avonds de film Click gekeken met Lara.

De volgende dag zouden me ouders een weekend komen. Ik had tot 3 uur les, en ben daarna naar het restuarant gegaan waar hun zaten. Het was een erg leuk weekend, heb lekker gegeten in verschillende restaurants.En heb me kapot gelachen! Zondag zijn Sjoerd en Thom samen met jaap naar Londen gegaan. Ik en me moeder bleven in Brighton, want ik was er de afgelopen tijd toch al vaak genoeg geweest. Dus wij hebben een beetje rond brighton gelopen, en lekker geluncht. Engelse mensen Luchnen altijd heel uitgebreid, en tussen de middag is het dan ook super druk in veel restaurants. Daarna hebben we nog ff film gekeken in het hotel, en gewacht totdat de jongens terug kwamen uit londen. Toen ze terug waren zijn we uit eten gegaan. en toen diezelfde avond afscheid genomen, niks emotioneels want ik ben over 3 weken alweer thuis.

Die maandag en woensdag had ik een barrier test voor het Cambridge examen. Ik moest toen een deel van het examen maken, om te kijken of ik het uberhaupt zou kunnen halen. Ik moest minstens 40% halen wil ik dat examen doen. Op maandag had ik reading& Use of english (grammatica) Dat was allebei toch wel heel moeilijk. En woensdag had ik Writing, en ook dat was niet echt makkelijk. Maar uiteindelijk bleek dat ik 61% had gehaald, dus ik mag het echte Cambridge examen in Maart doen. Dat betekend dat ik vanaf Januari lessen krijg om me voor te bereiden op het Cambridge examen. Daarbij moet ik morge me nieuwe extra vakken opgeven. Ik kan kiezen uit: IELTS, TOEFL ( zijn beide lessen om je voor te bereiden op een examen waar je een diploma voor krijgt, die je kunt gebruiken op de universiteiten in US,UK,Australië)
Creative Writing, Popular Culture, Film, Literature, Business, Grammar, Communication/Vocabulary,Drama en Pronunciation.
Ik denk dat ik in ieder geval business kies en me tweede bijvak weet ik nog niet helemaal..

Verder zijn er afgelopen vrijdag 5 vrienden van Marinke en Frederike gekomen. Die zijn er voor een weekendje. Vanavond gaan we met ze allen naar een soort pub met waterpijpen ofzo.. We zullen wel zien wat dat is.

Morgen heb ik een Progress test, om te kijken wat ik geleerd heb de afgelopen 2 weken. Die test heb je dus elke twee weken. Dus heb vandaag een beetje me boekjes van de afgelopen 2 weken doorgekeken. Vandaag is echt ff een niets doen dag. Lara, Marinke en Frederike lagen tot een uur of 4 in hun bed. En Isabel en ik zaten op onze kamer te "leren".
Ik mocht ff de laptop van Marinke lenen, aangezien die toch de hele dag in dr bed lag, dus ik zit nu lekker op me kamer te internetten.

Me roommate uit Frankrijk ligt te slapen in bed, kwam vast laat thuis ofzo. Vanochtend om 7 uur ging het brandalarm weer af, chagerijnig naar beneden gegaan, om vervolgens na 10 minuten al die trappen weer op te gaan. En toen lekker rond een uur of 2 pas uit me bed gekomen!
Nog maar 26 dagen en ik ga weer naar Nederland! Eindelijk weer normaal eten! Maar ik stop weer, want over 15 minuten gaan we eten... Heerlijk fish& chips waarschijnlijk.

  • 19 November 2006 - 17:27

    Boy:

    dus jij wilt nu dat ik jou het principe van waterpijpen uit leg offe?:p mooi gaan! wel leuk dat je ouders er ff waren denk? 61 procent valt me wel wat van je tegen meid maar ja..:S:P spreek je! kus boy

  • 20 November 2006 - 08:36

    Fionkie:

    Haay lauw!! heb je kaartje nog niet gehad :( vet jammer! ik heb vette zin in over 25 dagen!! :D hopen dat je je paspoort optijd hebt! we kunnen in de vakantie thuis ook wel met de waterpijp van sjoerd denk.. jij weet hoe het moet ;-) haha! gister was de opening van het grand café in VR het is super mooi geworden! maar ik had het toch al gezien :P en toen was ik kwart over 3 thuis en 3 uur later ging me wekker weer!! vet moe nu :P en Nick & Simon waren er dus! vet leuk,, ik mocht back stage op de foto enzo (A) ennn naja nog meer vette verhalen!! :D maar die hoor je nog wel!! Dikke x!

  • 20 November 2006 - 09:16

    Ria:

    Hoi Laura,

    ik vind het leuk om al je verhalen te lezen; volgens mij heb je een fantastische tijd en gaat het allemaal heel snel voorbij!
    Ik ben wel jaloers op je hoe vaak je nu al in Londen geweest bent! ik vind het een heerlijke stad om te zijn!
    Als je in december weer terug bent kom ik zeker langs om al je verhalen te horen!

    groetjes en ene kus,

    Ria

  • 20 November 2006 - 15:13

    Stefanie:

    Ik heb je kaartje ontvangen hoor, net gehad! Ga m bewaren, Thx en tot snel.

  • 21 November 2006 - 23:46

    IM:

    AAAAAAARGHHHH een aanrader als je volgend jaar een studie gaat doen NEEM NIET DE MIJNE!!!!! ik ga er mee stoppen ben er heeeeeeelemaal klaar mee :P leuke story btw waterpijpmeisje
    xxxxxxxxxx IM

  • 25 November 2006 - 19:02

    Connie & Marjolein:

    heee laura!
    heb je het nog een beetje naar je zin? echt super leuk dat je zoveel meemaakt! nog heel veel plezier en we zien je vast wel weer als je hier met de kerst bent!

    liefs Marjolein en Connie

  • 09 Januari 2007 - 19:40

    Stef:

    lau je site is dood!
    schiet op en doe een keer weer een leuk berichtje!
    groeten uit CURACAO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Big Surprise!

21 Februari 2010

Bezoek!

09 Februari 2010

De eerste lesdagen

15 Januari 2010

Nog 14 dagen....

05 Mei 2007

Toen waren er al 8 maanden voorbij....
Laura

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 11463

Voorgaande reizen:

17 September 2006 - 17 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: