Seven Sisters & Lewes - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu Seven Sisters & Lewes - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu

Seven Sisters & Lewes

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hellooo



Hier maar weer een berichtje over afgelopen weekend. Moet toch maar proberen het wat beter bij te houden.

Toen ik dus terug kwam uit Londen, was me paspoort kwijt. Dacht dat ie vast wel ergens op me kamer zou liggen dus maakte me er die avond niet zo druk om. Volgende dag goed gezocht, maar kon um nergens vinden. De dagen erop nog meer gezocht en nog steeds niet gevonden. WEG dus! Geen idee of ik dat ding in Londen ben kwijt geraakt of gestolen. Of dat iemand hem uit me kamer heeft gehaald, wat ik me niet kan voorstellen. Maar hij is dus kwijt! Toen was dat dus flink kut want als ik 15 december naar huis zou willen heb ik toch een paspoort nodig. Naar de site van de Nederlandse Ambassade in Engeland gegaan. En daar gezien dat ik een nieuwe kan aanvragen in londen. Maar daarvoor moest ik eerst naar de lokale politie om aangifte te doen. Nou daar kreeg ik een nummer, dat ik nodig had voor bij de ambassade. Verder had ik ee geboortecertifcaat nodig. Die heeft me moeder dus opgestuurd via de post. ( met pepernoten, speculaas, pindakaas en duo penotti)
Dan had ik nog een brief nodig van de mensen hier, om te laten zien dat ik echt hier in Engeland woon, en op welk adres. En dan nog de handtekeningen van me ouders en een kopie van hun paspoorten. Die heeft me moeder vandaag snel nog gefaxt, want ik ga morgen weer naar Londen, naar de ambassade. Maar daar maak ik gelijk maar een leuk dagje Londen van samen met Frederike. Dus ik hoop dat ik hem dan voor 15 december hier heb, om weer even terug naar Nederland te gaan. Ik hoef gelukkig niet nog een keer naar Londen om hem weer op te halen, want hij word naar me residentie gestuurd.

Verder was ik afgelopen donderdag ziek wat t/m zondag duurde. Maar ik ging evengoed mee met de trip op zaterdag. We vertrokken om half 1 met de bus. We gingen eerst naar een typisch engels stadje. Waar we even hebben rondgelopen, en vrij kort daarna gingen we weer verder. We gingen toen naar de "Seven Sisters". Dat zijn de 7 hoogste kliffen aan de kust van Engeland. Dat was wel heel gaaf om te zien. Toen we daar een beetj euitgekeken waren, moesten we over de kliffen, heuvels en landschappen naar de vuurtoren lopen, waar een restaurant "in de buurt" zou zijn.
Dus ik, Marinke en Frederike zouden wel even gaan rennen, de heuvels op en af. Eenmaal aangekomen bij de vuurtoren zagen we nergens een restaurant, dus liepen we maar door. Op een gegeven moment zagen we geen mensen meer die we kenden. Dus wij lagen alweer helemaal vlak, dat we het weer voor elkaar hadden gekeregen dat we iedereen weer kwijt waren. Er was eigenlijk niks grappis aan want het was vet koud!! Koude voeten en handen. Dus wij liepen dat hele eind maar weer terug naar de vuurtoren, maar daar zagen we ook niemand meer. Fijnnnnnnn. Nou toen hebben we maar een soort van afslag genomen die we daarvoor niet eens hadden gezien. En ja hoor, daar achter de heuvel lag het restaurant.
Nou toen mochten we eten.. Fish&Chips. Nog nooit gehad, so who cares, gewoon proberen. Nou toen het eraan kwam zag het er al niet veelbelovend uit. De patat was slap en vet, maar die heb ik maar wel opgegeten. En de vis... Tja wat was de vis.... Het leek niet op vis, smaakte wel als vis maar niet op een lekker manier. Het leek een beetje op een visstick. Alleen had deze visstick veel graat!
Nou toen het eten soort van op was, gingen we weer naar de bus. Het was nu iets van half 8. Nu gingen we naar een stadje Lewes. Daar was namelijk een heel feest ofzo aaan de gang, met vuurwerk en parades en een heel groot kampvuur. Toen we er aankwamen, waren er al super veel mensen vuurwerk aan het afsteken. En terwijl we gewoon op straat liepen, wat een vette chaos was, gooiden van die gasten gewoon vuurwerk voor de voeten van mensen enzo. Erg leuk, want je schrikt je kapot daarvan! Maar we kregen het al snel superkoud! Vooral de Zuid-Amerikaanse mensen haha. Die hadden handschoenen alles aan, en nog ijskoud! Die kou waren ze absoluut niet gewend haha! Dus zijn we al snel naar het grote kampvuur gegaan. Hij ging alleen pas om 10 uur aan. Dus we stond nog ruim een uur in de kou te wachten. Onder het wachten moesten we natuurlijk weer naar de wc. Geen wc te vinden op dat hele veld!!! Wij naar de politie.. goh, zijn hier ergens wc's in de buurt? Nee dan moet je de stad ergens in.( wat dus een heel stuk lopen was, en welke kant op wisten we niet eens, dus toen werden het de bosjes)Daarna weer terug gerend naar het veld, om het een beetje warm te krijgen. Toen we er aakwamen werd het kampvuur net aangestoken. Dus het werd al gauw lekker warm! Maar na een tijdje werd het wel erg warm! Je voelde je hele gezicht rood gloeien.

Na een tijdje gingen er 4 van die engelsen naakt rond het kampvuur rennen. Was natuurlijk te verwachten van die Engelsen. En om 11 uur kwam het echte vuurwerk! Echt superveel, en supermooi! Heel anders dan in Nederland met Oud&Nieuw. Toen was het ook alweer tijd om naar de bus te gaan, om naar huis te gaan. Om uurtje of 12/half 1 thuis aagekomen. Toen snel me bed ingedoken. Heb die avond ook wat spaans geleerd haha!
Ik kan nu alle spaanse begroeten en vragen: Hoe gaat het. En ik kan erop antwoorden als ze het mij vragen. En ik kan de zin: Ga je vanavond uit? haha Echt super grappig met al die spaans sprekende mensen hier.

Magoed, maandag gewoon weer vroeg naar school. Dinsdag en vandaag kregen we onverwachts zomaar een toets.. Geen idee hoe ik het gemaakt heb, zal ik volgende week wel horen.

Morgen ga ik dus weer naar Londen, moet dus vroeg op, maar ga vanavond eerst nog wat leuks doen hier met Frederike. Zal wel weer film kijken worden, maar dat is ook leuk!

Dit is trouwens de nieuwe link voor me foto site: http://www.bubbleshare.com/users/profile/67472

Die ander is niet helemaal goed. Er staan trouwens nog geen nieuwe foto's op, maar ook dat zal ik wat beter bij proberen te houden. Dus ik zal echt me best doen om het allemaal goed bij te houden, maar of het lukt.....

  • 09 November 2006 - 06:15

    Anne-Lieke:

    hej hej Nichtje

    Weet je zeker dat dat het is wat je geleerd heb in het Spaans en niet bijv "je moeder is lelijk?!"

    hejdå

  • 09 November 2006 - 12:19

    Fionkie:

    Buenos Noches Lauw!! Wat een avontuur weer daar in londen!! :) ik kan ook spaans zag je het ;) haha!
    jammer dat we gister niet even hebben kunnen bellen! het is allemaal zo druk met school en stage :S ik was dinsdag pas 11uur thuis van school terwijl ik normaal 9uur/half 10 thuis ben.. was vet kwaad :P maar dat hoor je allemaal nog wel! er is al weer zoveel gebeurt wat je eigenlijk moet weten!! ik hoop je gauw te spreken! Dikke X

  • 13 November 2006 - 15:12

    Stefanie:

    Hey Lau!
    Hier is het nog steeds best warm, maar wel regen!je krijgt binnekort veeeel post! dus let op!
    Zullen we nog een keer skypen, lijkt me vet leuk!
    liefs je grote nicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Big Surprise!

21 Februari 2010

Bezoek!

09 Februari 2010

De eerste lesdagen

15 Januari 2010

Nog 14 dagen....

05 Mei 2007

Toen waren er al 8 maanden voorbij....
Laura

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 11457

Voorgaande reizen:

17 September 2006 - 17 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: