Apart dagje Londen.. - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu Apart dagje Londen.. - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu

Apart dagje Londen..

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hallo allemaal!

Hier maar weer eens een bericht want me vorige bericht is alweer een tijd geleden. Vorig bericht was ik 2 weken naar school geweest, wat nu alweer iets van 6 weken is. De klas is ondertussen wat groter geworden doordat er tussen door wat mensen bij komen die ongeveer 6 weken blijven.

Verder zijn we een paar weken terug alweer naar Londen geweest met ze 4en. Dat was weer een leuke en aparte dag. Het was hartstikke mooi weer dus dat hadden we getroffen. We gingen op tijd weg uit Brighton maar de treinreis duurde langer dan verwacht. Maar dat was niet erg want Isabel had heel slim een kaart mee van Londen en zo hebben we gekeken waar we allemaal heen wouden gaan. Toen we aankwamen op Victoria Station zijn we eerst naar Tower Bridge gegaan. Dat was wel leuk, maar het blijft een brug. Naast Tower Bridge stond een kasteel, waar we ook even om zijn heen gelopen. Daarna zijn we met de metro verder gegaan naar de Big Ben en het huis van Tony Blair en het parlementshuis. En nog een beetje rondgelopen daar.

Daarna zijn we weer met de metro naar Hyde Park gegaan. Daar gingen we met ze 4en op een bankje zitten, ons brood eten. Ja want ons brood hadden we zelf meegenomen, want Londen is al duur genoeg! Daar zaten we dan.. lekker in het zonnetje te eten en engelse mensen uit te lachen. Na het eten maar weer verder gegaan, naar een stuk winkelstraat met H&M, Zara en nog meer wikels. Natuurlijk de H&M in.. van alles gepast en natuurlijk ook iets gekocht. Toen we buiten kwamen was het alleen gaan regenen. Maar een paar van ons hadden trek in koffie dus op naar de Starbucks aan de overkant. Lekker gezeten en een muffin gegeten. Daarna weer door naar de Zara, ook daar weer met ze allen van alles gepast, en ook weer wat gekocht. En toen we de Zara uitkwamen zagen we dat het al 4 uur was!! Nou de tijd was wel erg snel gegaan tijdens het winkelen. Nog ff snel naar Harrods die naast de Zara lag, dat was niet echt boeiend. Alles is daar toch te duur, maar wel leuk om een keer te kijken. Toen we buiten kwamen via een andere ingang/uitgang
zagen we de meest dure auto's!! Ook altijd leuk om te zien.

Daarna was het alweer een beetje gestopt met regenen. Dus wij door naar het dichtsbijzijnde metro station en toen zijn we naar Picadilly Circus geweest. Als je daar de metro uitstapt en via alle roltrappen omhoog komt en uiteindelijk buiten komt, zie je van die grote bewegende schermen met reclames. Was echt gaaf om te zien. Toen zijn hebben we daar ff wat rondgelopen, en een goedkoop restaurantje gevonden, en gegeten. Toen we uitgegeten waren was het donker en dan is het nog mooier om die reclame schermen te zien. We zijn toen naar China Town gelopen waar toch wel erg veel chinezen waren haha! Verder zagen we bij Picadilly Circus nog meer dure auto's en een limousine.

Nou toen hadden we Londen wel weer gezien en gingen we terug naar Victoria Station. Om vervolgens op de borden daar te zien dat alle treinen naar Brighton gecanceld zijn, terwijl het pas half 8 was!! Dus wij naar het spoor waar de trein eigenlijk vandaan zou gaan. Aan zo'n vrouwtje gevraagd waarom de trein niet meer gaat. En de trein reed dus niet meer omdat er iemand voor was gesprongen... Hebben wij weer! Toch maar even vragen wanneer de eerst volgende trein dan weer gaat.. nou dat wist ze niet maar dat kon wel minstens 3 uur duren! Vanwege politie gedoe enzo. Andere treinen gingen ook niet naar Brighton, dus we moesten op een andere manier thuis komen. Op het station kwamen we nog een jongen tegen uit Thailand die ook in onze residentie zit. Hij moest ook met de trein naar Brighton, maar leek zich er niet zo erg druk over te maken dat de trein voorlopig niet ging.

Uiteindelijk zijn we ergens heen gestuurd waar allemaal bussen staan, en er ging er ook een naar Brighton! Moesten we nog een keer 10 pond betalen, maar ja we kwamen dan wel thuis. De hele bus reis duurde ook weer ontzettend lang, dachten we dat we er bijna waren, waren we pas op Londen Gatwick!! Ondertussen zaten er 4 engelsen voor ons die ons belachelijk maakten. Heel erg fijn dat wij hun wel kunnen verstaan en zij ons niet! Vervolgens bleek er 1 engelse uit Duitsland te komen en woont hier sinds eeen paar jaar. Nou wie moet nou wie uitlachen?? Toen ze wisten dat we uit Nederland kwamen begonnen ze allerlei vergelijkingen te maken met Duitsland, ook niet echt leuk! En tot slot hebben ze het bijna de hele busreis over Nederlandse voetballers gehad. Wij hun weer uitlachen omdat ze domweg de namen van de voetballers niet eens normaal kunnen uitspreken.
Eindelijk in Brighton aangekomen moesten we nog ff met de gewonen bus richting onze residentie. En die meiden tegen mij: Hou jij de bushalte in de gaten? want jij kan het goed zien vanaf daar. ik dacht ooh is goed, dat kan ik wel. Maar nee hoor. de bus stopt op een gegeven moment, zie ik die thaise jongen naast me staan buiten de bus.. klopt ie op het busraam.. KUUUTT we moeten er hier uit!!!!!! Wij hysterisch die bus uit.. hahaha Ze waren weer erg blij met me! Bij de residentie was de deur op slot.. leuk.. Maaaaaaaaar we hadden de pas mee om er in te komen. ( die hebben we nooit mee dus dat viel weer mee) Wisten we niet hoe die pas werkte, Isabel alle mogelijke kanten geprobeerd, maar nee hoor de deur ging niet open.. bleek dat ze 1 kant niet had geprobeerd.. de goede kant!! Nou wij lagen weer in een deuk. Uiteindelijk binnen gekomen ging die Thaise jongen naar ze kamer, en hij noemt ons sinds die avond ''Funny Girls.'' Haha, kwam ik er de volgende dag ook nog achter dat ie me buurman is.

Dagje Londen was in ieder geval zeer geslaagd! Ondanks alles!
We kregen trouwens later ook nog te horen dat de eerstvolgende trein naar Brighton om 9 uur alweer ging. Altijd fijn om zoiets te horen..

Byee

• 05 November 2006 - 17:40

Boy:

ghehe prachtig verhaal weer!:D beetje naar je zin daar? je komt toch wel nog terug he!:P
    veel plezier..
    seeeeeeeeeeeeeeee you

• 06 November 2006 - 09:57

Tiffany:

Heeey laura, Echt leuk dat je het zo naar je zin heb! maar je moet wel snel weer terug komen hoor! xxx

• 06 November 2006 - 15:51

Sjoerd:

koop maar gauw ff een mooi kadootje voor me(Y)

• 06 November 2006 - 17:23

Marlot:

heey:D
    lekker stel zijn jullie met zn allen ;)
    slim hoor
    maar leuk om te horen dat je zoveel lol hebt!!
    veel plezier nog
    en tot snel..
    dikke kus marlot (K)

• 06 November 2006 - 17:41

Iris!:

hee sexy-lau:)
    hehe wel bruutte story :p best naadje dat er net iemand voor JULLIE trein moest springen:s,, naja ik hoop dat t maar snel weer vakantie is dat jij komt:d... I'm lookin' forward to it:$
    oja heb jij nog speciale wenschen voor als je weer wederkeert naar het nederige Nederland??;):p
    xoxox koezzen(k) mii:$

• 08 November 2006 - 11:08

IM:

hoooooi laupie
    hier dan maar een nieuw berichtje zonder the d-word :P maar ik ben echt jaloers dat jij steeds naar londen gaat enzo:| maar in de kerstvakantie kom ik je visiten ook ik kijk er erg naar uit :$:$:$ want je bent onmisbaar in ons boerengat:$:$
    kusjessssssssxxxxxx:$:$ van je dushii IMPjoeeoooeo