De eerste lesdagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu De eerste lesdagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu

De eerste lesdagen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer ruim anderhalve week geleden dat ik ben aangekomen en heb nog helemaal niks hier op gezet. Dus ik zal bij het begin beginnen!

Vrijdag de 29e dus vertrokken vanaf het station in Grootebroek waar een flink afscheids comité stond. En toen de trein eenmaal aan kwam rijden was er niet veel tijd meer om uitgebreid afscheid te nemen. Uitgestapt in Adam en daar de trein naar Brussel gepakt om vervolgens daar met de Eurostar naar Londen te rijden. Heb onderweg enorm gelachen met me moeder en Ellen, en het weekend met hun was ook super! Het was erg koud en ik was daar weer eens niet op gekleed, dus op zoek gegaan naar een lekkere dikke winterjas.
Zaterdag hebben we met ze 3en 1 van mijn koffers naar me kamer gebracht en snel weer weggegaan want we hadden nog meer te doen! (Covent garden, lunchen etc)

Zondag avond uit eten geweest bij Jamie Oliver en dat was ook weer een ervaring op zich. Want het viel ontzettend tegen, alleen het eten was goed te doen. We wisten dat het wat zou kosten maar 12.5% fooi op de rekening wat uitkwam op 30 pond vonden we toch echt te gek voor een standaard service, was niks bijonders aan dus die 30 pond hebben we ook niet betaald!!

Maandag ochtend gingen we weer terug naar me kamer om alles even in te richten en te doen en voornamelijk schoon te maken want het is niet groot maar er hing een rare geur en het was gewoon een beetje vies allemaal. Daarna hier in de buurt naar de 1 pond winkel geweest en nog wat spullen voor op me kamer in geslagen. Ze hebben echt alles in die winkel en dat voor 1 pond!!

Dinsdag vertrokken me moeder en Ellen weer en woensdag had ik toen me eerste introductie dag. Daar heb ik wel een aantal leuke mensen ontmoet die ook op uitwisseling zijn. Alleen jammer dat ze allemaal andere vakken volgen als mij. Maar die woensdag, en donderdag veel met hun opgetrokken na de introducties.

En toen had ik gister zomaar me eerste les alweer! Me les begint op maandag pas om 14.00 uur dus dat is niet verkeerd zo na het weekend. Kreeg het vak: The consumer in hospitality, leisure and tourism. Opzich wel grappig allemaal, had wel wat te doen met me opleiding qua management kant alleen het tourisme verhaal erin is heel anders natuurlijk. We hebben voor dat vak gelukkig geen examen, dus dat scheelt weer leren! 1 maart moeten we voor dat vak naar een soort van conferentie genaamd "Hotelympia" en daar moeten we mensen gaan observeren. Ja inderdaad kijken hoe mensen tot beslissingen komen om een bepaald product te kopen. Of iets in die richting.

Vandaag had ik een vrij lange dag, van 10.00 tot 16.00. En nog op een andere locatie ook dan gister. Dit gebouw was echt enorm en ging ook op tijd heen want ik wist de lokalen niet in 1x te vinden uiteraard, het was het een doolhoof. Kleine gangetjes op sommige delen van het gebouw. In beide lessen wel leuke mensen leren kennen. 1 meisje uit Duitsland oorspronkelijk, maar ze studeert in Groningen dus dat was wel leuk.
En in de volgende les een meisje uit Amerika die ook nog niemand kon in die les. En toen moesten we groepjes vormen voor een project waar ik wel tegen op zag omdat iedereen elkaar al kon. Maar werd eigenlijk al vrij snel gevraagd of ik bij iemand in het groepje wilde komen samen met dat amerikaanse meisje.

Verder ben ik sinds maandag een beetje erg verkouden, dus dat ik niet zo fijn in de les. En het lijkt ook wel niet zo snel warm te worden op me kamer. Kreeg net wel heel lief een kopje thee met iets vaags erin van Anna (kamergenootje uit Polen) maar het smaakt niet erg lekker, maar drink het maar op!

Heb dus eigenlijk maar 3 dagen les; maandag, dinsdag en vrijdag. Vrijdag heb ik Financial reporting for users dus zal dan zien of dat me ook een beetje bevalt.
De lessen bestaan trouwens uit twee delen, eerst heb je een "lecture" met je hele klas en daarna word de klas in 2en gesplitst en heb je om de beurt een "seminar". Beide duren maar 1 uurtje dus dat is goed vol te houden. En soms ben ik het 2e groepje en kan ik een uurtje even wat anders doen (mail lezen etc).

Precies over een week komt me eerste loge al, Stefanie!! Heb heel woensdag en donderdag vrij voor dr dus wij gaan ons wel vermaken.
En een weekje daarna komt Pieter alweer gezellig!! Dus deze maand heb ik genoeg gezelschap.

Ondertussen vind ik dit wel weer een lang genoeg verhaal. (je moet het ook maar willen lezen zo'n lang stuk) Dus zal de volgende keer proberen het wat in te korten of wat eerder iets erop zetten. Maar maak hier natuurlijk ook weer niet zoveel mee als Fie in Thailand;)


  • 10 Februari 2010 - 08:08

    Sharon:

    Hi Lau!!

    Vroeg me al of jij ook een website had! Jaah dus :P Wist helemaal niet dat je mams meeging! Wel een leuke start dan van je periode ;) Succes vrijdag met je lessen en geniet van je vrije dagen!

    Xx Sharon


  • 10 Februari 2010 - 10:08

    Hedwig:

    Heey Lau!
    Ondanks dat ik geen afscheid van je heb kunnen nemen kan ik gelukkig toch je reisverslagen lezen :) Hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat en ik vaker je reisverslagen mag lezen! Tot wanneer blijf je eigenlijk?

    Dikke kus xx

  • 10 Februari 2010 - 13:24

    Anna:

    Yeaaaah k ben dan gewoon Anna uit Nederlands hor, die dit berichtje post:P Al zet ik met al mn liefde ook een kopje thee voor je!:P
    Anyway:d Leuk bericht hor lieve meid(H) Ik hoop dat k ook nog een gaatje vind om langs te komen, maar ik zie je sowieso lekker in maart :D :D Veel plezier met je nicht en met Pieteeeeer!
    xxxxx

  • 12 Februari 2010 - 01:34

    A-L:

    He Laura.

    Je heb me toch weer 10 min door de nacht geholpen met je verhaal. Dus hoe langer je verhalen hoe beter!!
    Jammer dat ik geen vrij had om met Stef naar je toe te komen maar wie weet...
    Eerst in maart met je moeder en de meines naar Zweden, dat zal ook weer een avontuur worden....

    Succes met je lessen enz enz

    greetz

  • 15 Februari 2010 - 15:35

    Fie From Thailand:

    Haay lieve meid!!
    Ook al spreek ik je regelmatig op msn wil ik je dmv deze reactie toch aanmoedigen meer te schrijven :d ik ben heeeel benieuwd wat ik allemaal mis loop daar in het koude Engeland! ;)
    Heel veel plezier de komende weken met je visite, helaas is de mijne net weg :( boehoe..

    Liefs fie

  • 17 Februari 2010 - 12:20

    Anouk:

    Wat een leuk verhaal lauw :D Heb het helemaal afgelezen hoor, ook al wassie lang :P Veel plezierrr nog!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Big Surprise!

21 Februari 2010

Bezoek!

09 Februari 2010

De eerste lesdagen

15 Januari 2010

Nog 14 dagen....

05 Mei 2007

Toen waren er al 8 maanden voorbij....
Laura

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 11420

Voorgaande reizen:

17 September 2006 - 17 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: