Ik leef nog hoor! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu Ik leef nog hoor! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu

Ik leef nog hoor!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 April 2007 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Op aandringen van mijn nichtjes hier dan maar weer eens een bericht vanuit Engeland.
Het is alweer bijna 2 maanden geleden. Dus het zal een lang verhaal worden..
In die maanden is er natuurlijk wel weer heel wat gebeurd, waarvan ik de helft niet eens meer weet..

Oh ja ik ben natuurlijk 18 geworden!! Maar voordat ik 18 werd.. op 14 februari (valentijnsdag) zijn we uitgeweest in Londen!! Maar ik had dus geen ID, maar me moeder had iemand ze paspoort opgestuurd en toen kon ik dus mee.. Het was echt super! Iedereen van de residentie ging heen en ook mensen uit Cambridge, Oxford en Londen. We gingen met de bus heen, en je mocht alles in de bus doen, roken& drinken. Keiharde muziek aan, en iedereen ging uit z'n dak! De club zelf was een beetje teleurstellend, veel te druk. De hele busreis was nog het leukst, wat de heenweg ongeveer iets van 3 uur duurde terwijl je normaal met een uurtje in Londen kan zijn haha.. Op de terugweg nog 10 pond gevonden

De volgende dag (donderdag) zijn Marinke en ik met ze tweeen uitgegaan van die 10 pond! We gingen naar Honeyclub en heb echt onwijs veel gelachen! Drankjes waren maar 1 pond, maar wij konden de barman dus voor ons waren 2 drankjes 1 pond!! Op de wc in die club kun je ALLES kopen, lolly's, kauwgom, en tegen betaling kun je allerlei make-up en parfums gebruiken. Heel apart dat mensen dat ook serieus doen..

De dag erna had ik les om 8.45 en Marinke en ik waren harststikke kapot haha! Maar dat hield ons niet tegen om die avond weer uit te gaan. Op naar The Event!! Weer ontzettend naar me zin gehad, en toen de volgende ochtend was het zaterdag, hele dag in me bed gelegen denk ik..

Een week later ben ik naar huis gekomen voor 5 dagen voor me vaders verjaardag en de mijne! Die dinsdag weer terug in Engeland en meteen maar eens uitgeweest met me eigen paspoort haha! Eindelijk.

Zaterdag 3 maart had ik dan me eerste Cambridge examen, speaking.. We vertrokken die ochtend om 8.30 met de bus naar Eastbourne. Daar werden de examens gehouden, en wij hadden onze pas om 16.11.. zit je daar dan de hele dag.. in een plaatsje wat bekend staat om heel veel oude mensen!! En ja hoor heb nog nooit zoveel oude mensen bij elkaar gezien. Hier zie je bij het winkelcentrum jongeren een beetje rondhangen. Daar zag je al die oudjes bij elkaar zitten, beetje alle bankjes in gebruik nemen.
2 uu voor ons examen zaten we met ze allen ergens op een hekje vlakbij het gebouw waar we ons examen zouden hebben. De zon scheen, en het was super mooi weer. Maar we waren allemaal zooo zenuwachtig, dat we de hele tijd vlak lagen om de domste dingen hahaha..

En toen was het 16.00 uur.. hup dat gebouw binnen, zenuwachtig zijn. vervolgens werd me naamopgenoemd en de naam van me "gesprekspartner". Toen moesten we wat trappen op en nog eens ergens wachten voor een paar minuten, wat wel uren leken te zijn! En toen begon de HELL! Moest tegenover een man zitten en lekker gaan praten..over de meest lompe en on-interessante foto's ever! Magoed.. die 15 minuten waren wel heel snel over.. maar vond niet dat het goed ging..heb er ook geen goed gevoel over maja. Krijg de uitslag begin mei! Probeer er verder maar niet meer aan te denken, want kan het toch niet meer veranderen.

Donderdag 8 maart had ik me listening.. en dat ging opzich wel. Het bestond uit 4 delen.. elk deel krijg je 2x te horen.. behalve deel 2. En laten ze daar nou net iemand hebben die met een Schots accent praat! Zo dat is echt niet te verstaan! Lijkt niet eens op engels, en iedereen die uit die zaal kwam begon te schelden over die schotse vent! haha! het stomme was nog dat we bijna te laat waren voor dat examen.. Ten eerste namen we de verkeerde bus.. heeel slim.. weer een heel stuk terug om een andere bus te nemen. En toen waren we in Eastbourne.. maar waar is het gebouw?? Moesten we dus weer een trein nemen, en nog een stuk lopen.. Lag het dus gewoon ergens midden in een industrie terrein!! Wie geeft er daar nou een examen! Ik verbaas me elke dag weer over de engelsen.

Zaterdag 10 maart had ik me laatste 3 examens op 1 dag. Eerst me reading, toen writing en als laatst English in Use (grammtica)De reading was zwaar, en had te weinig tijd, writing ging wel.. en me English in Use had ik verassend snel af. Maar wacht het allemaal maar af, nog een maandje en ik weet of ik het gehaald heb.

Die zaterdagnacht, zondagochtend en zondag overdag was de course van de meeste studenten over.. Dus hele nacht en ochtend mensen uitgezwaaid. Iedereen aan het huilen, want wie weet of je die mensen ooit nog ziet. Je ziet hier met ze allen in 1 gebouw dag en nacht. Mensen gingen weer terug naar Ecuador, Mexico, Venezuela, Chillie, Spanje,Turkije, Zweden en Frankrijk. Maar heb iedereen z'n e-mail dus dat is in ieder geval nog iets.
Afscheid genomen van de Nederlandse meiden, toen was alleen ik nog nederlands in de hele residentie.
Bea uit Spanje is ondertussen alweer terug. Die vond het niks thuis en heeft het uitgemaakt met haar vriendje en is hier terug gekomen. Niet alleen voor de school haha, maar voor haar nieuwe Engelse vriendje. En zij blijft hier nu dus nog 3 maanden langer.

De mensen die ik nu over msn spreek die terug zijn in hun eigen land missen het hier ontzettend. Veel van hun ergeren zich dood aan hun ouders die zich overal mee bemoeien enzo haha. Hier kon je natuurlijk doen en laten wat je wou. Maar de meeste moesten die week dat ze terug kwamen meteen al beginnen met hun University. Nu onderhand na 3 weken zijn ze wel weer gewend.
1 meisje wil niet in haar eigen land (Venezuela) studeren dus die gaat in Augustus studeren in Miami.

Die maandag had ik gewoon weer les maar dat was wel raar, aangezien bijna me hele klas naar huis was. Ben een level omhoog gegaan, zit nu in level 8. En dat is toch wel heel moeilijk! Snap de helft van de woorden niet in een zin. Maar dat moet ook zegt de lerares.

Nu de Nederlandse meiden weg zijn ga ik veel met Mari (noorwegen), Manuela (Brazilie)en Chistine (Zweden)om. Sinds vorige week zijn er nog 2 meiden bijgekomen. Analu uit Brazilie en Merethe uit Noorwegen. Merethe heeft de afgelopen 6 maanden in Cambridge gezeten, maar ze wou de laatste 3 maanden naar Brighton. En ze zit ook bij me in de klas. Onze klas bestaat nu trouwens maar uit 6 meiden haha, en we hebben geen leraar meer maar een lerares!
Dus elke les word er wel weer wat afgeroddelt! haha

Ben 8 Februari naar The Lion King geweest in Londen! Was echt super gaaf! Was ik alweer bijna vergeten. En ben ook nog naar Cambridge geweest samen met Isabel.. We liepen eerst met zo'n groep mee maar na 5 minuten waren we dat al zat en zijn we de groep "per ongeluk" kwijt geraakt haha. Was opzich wel leuk om Cambridge te zien. Maar het is niet meer dan een hoop colleges bij elkaar. De stad is opzich wel oke, maar ben blij dat ik in Brighton zit. Heb hier een strand en het is veel groter dan Cambridge.

Afgelopen week zijn er dus een aantal nieuwe mensen gekomen. Niet zo heel veel.. stuk of 20. Zijn opzich wel aardig. Zijn ook 2 nieuwe Nederlandse meisjes. 1 daarvan woont in Duitsland maar tegen de nederlandse grens dus ze kan ook nederlands praten. Maar die vertrekt volgende week alweer. En hoorde vandaag dat er volgende week weer een nieuw Nederlands meisje komt.. Dus kan weer volop me nederlands oefenen haha..

Woensdag is Merethe gaan zwemmen hier in de zee. Niet echt zwemmen, wel helemaal het water in gegaan in bikini. Want in Noorwegen is dat een soort wedstrijd ofzo om voor 1 April de zee in geweest te zijn. En die dag ervoor was het echt super mooi weer!! De zon scheen volop en het was gewoon warm. Maar Engeland zou Engeland niet zijn als het die week ook niet zou regenen. En ja hoor.. Donderdag was het weer al minder.. bewolt enzo. En vrijdag heeft het de HELE dag geregent. Grijze lucht en alleen maar regen!!!

Afgelopen donderdag zijn we uitgeweest naar Babylon, wat echt een kutclub is. Maar omdat iedereen er altijd heengaat (dronken anders is het saai) gaan we ook altijd maar haha. Ook deze keer wel weer naar me zin gehad. Het is om 2 uur af dus lag om 2.15 weer heerlijk in me bedje!

Die vrijdag ging ik maar eens die vent die me laptop zou maken bellen. ( Want me laptop is hier kapot gegaan, geen idee hoe en waaarom. Het is alleen heel kut, aangezien al me foto's van hier erop staan!) En die vent vertelde me dus dat hij het toch niet kan maken. Dat ie terug naar de fabriek moet, dus terug naar NL. Lekker heb ik weer!!!
Dus dat ding moet nu zo snel mogelijk terug gestuurd worden.
Die avond hebben we een film gekeken. Spike zei dat hij wel een leuke film had, een romantische film zei ie. (Eternal Sunshine ofzo?)Nou oke wij zijn film te kijken. Heb denk ik nog nooit zo'n kutfilm gezien. En zo dacht iedereen erover.. We waren maar aan het kijken en aan het kijken en dachten echt.. gaat dit nog ergens heen? Maar nee dat deed het dus niet.

Gister (Zaterdag) zijn we naar Marina geweest! Dat is een soort jachthaven hier in Brighton met wat winkels, pubs, en restaurants met teras en een bioscoop! De zon scheen dus wij dachten daar lopen we wel ff heen.. Nou dat viel dus nog wel tegen, want dat was een stuk lopen! En het waaide ook weer lekker hard.. Eenmaal daar beetje rondgelopen, winkeltjes gekeken en toen was het opeens al half 6!
We waren te moe om terug te lopen dus namen lekker de bus terug.

Nog maar iets van 4 weken en ik kom terug voor Koninginnedag! Dan nog maar 20 dagen en ik kom alweer terug voorgoed! De tijd vliegt ineens voorbij. En over 3 weken komen me ouders hier voor een weekendje, dus dat word ook wel leuk. En gister belde Marinke me.. zij komt hier van 11 april tot 15 april! Dus heel de maand April heb ik wel wat te doen haha. Hoop alleen dat het weer nu toch wel wat mooier word, en mooi blijft!!

Het is hier nu onderhand 3 uur en ik denk dat ik maar eens aan me huiswerk ga beginnnen.. Moet ook gebeuren helaas.

Nou Stef en Anneliek hoop dat dit voldoet haha! Eindelijk weer een berichtje.

Daaaaaaag! xxx

  • 01 April 2007 - 14:21

    Lida:

    op aandringen van je nichtjes, vergeet de oudjes niet He?

  • 01 April 2007 - 14:30

    Iiris:

    hee lau,, :)
    woeh pittige story!! wel vet gaaf en alles! en natuurlijk dat je snel weer hierbent enzo:) :D
    ik was gister naar de zuure stads en ik heb keelpijn dus halverwege de abend ofzo had ikecht geen stem meer (nuook niet) en ik klink als een schorre vent ofzo echt heel extreeem.....##
    nou bis spätahhh (L)(l)
    xoxox

  • 01 April 2007 - 18:21

    Hed*:

    lorrr ik mis je!

  • 01 April 2007 - 22:00

    Stefanie:

    yesssss er staat weer een nieuw verhaal op!!! mooi gedaan lau! jammer van je laptop zeg, vet irritant!
    zal ik ff wat zon naar jou toe passen (tis hier heet en plakkerig) vandaag heb de hele dag geregend maar nu trekt het weer open!
    heb net 2 duiken gemaakt en heb een hele grote schildpad gezien supervet!!!
    nou spreek je snel weer!
    doeiii!

  • 02 April 2007 - 14:40

    Boy:

    nohh das een best verhaaltje meid:D
    leuk om ff te lezen allemaal!
    ga je naar A'dam met koniningendag offe?
    laura voorgoed terug.. jeej!!:P
    veel plezier nog
    kussssske

  • 03 April 2007 - 07:15

    IM:

    haay lau
    nou heb eindelijk de tijd gevonden om je enorme story te lezen..
    maar gaaf hoor:D je komt idd al snel terug:|
    ik lig nu met me laptop in bed in amsterdam.. ben elke dag hier aan het werk heb het heeel erg druk dus.. vanavond moet ik weer werken in de escape, komt echt op idiote plekken haha.. maargoed ik spreek je snel weer
    xxxxx

  • 04 April 2007 - 19:21

    Sonja Bakker:

    na hee wat een verhaal is weer bar maar denk je wel aan je eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Big Surprise!

21 Februari 2010

Bezoek!

09 Februari 2010

De eerste lesdagen

15 Januari 2010

Nog 14 dagen....

05 Mei 2007

Toen waren er al 8 maanden voorbij....
Laura

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 11465

Voorgaande reizen:

17 September 2006 - 17 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: