Weekend! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Laura Sneeboer - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 September 2006 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Verassend genoeg is het eten hier best te eten. 's avonds heb je opzich veel keuze, elke dag patat en salade iets. Maar je kan ook rijst kiezen en elke dag hebben ze wel wat anders zoals stuk pizza, kip,vis-iets en verschillende soorten toetjes. Het avond eten is nog beter dan het ontbijt. 's ochtens zijn het wat geroosterde broodjes en wat fruit en thee. Want de croissants zijn niet lekker, heel droog. Volgens mij moeten ze eerst in de oven maar wij krijgen ze zo voorgeschoteld. Wat ook heel fijn is dat ze hier om de hoek een supergrote supermarkt hebben. Die supermarkt verkoopt echt alles!!En nog goedkoop ook!! Daar koop ik dan ook eten in, voor tussen de middag ofzo.

Donderdagavond, hadden we een feest in een discotheek hier in de buurt. Dat was wel heel gezellig, alleen alcoholvrij voor mij.. Geen drank onder de 18.. Alhoewel ik vandaag alweer heb gehoord van een jongen uit Ecuador, dat je makkelijk met de ID van iemand naar binnen kunt, want ze kijken niet naar de foto. Hij is ook 17 en heeft een ID van iemand anders en die foto lijkt totaal niet op hem.
De volgende dag hoefden we gelukkig niets te doen, dus kon ik lekker uitslapen. Niet dat dat echt kan, want het bed is een beetje aan de kleine kant voor mij, en ligt dus best verrot. Veel mensen schatten mij ouder, omdat ik lang ben, en dan staan ze echt versteld als je zegt dat je 17 bent..
Magoed, vrijdag kregen we om 4 uur ons rooster en kregen we te horen in welk level we zaten met engels. Ik zit dus in level 6, het hoogste level. Ik zit in de klas met 9 mensen, waaaronder 2 Nederlandse meiden. Onze klas naam is Turkey. De namen van klassen zijn landen. En de andere week zijn het weer kleuren ofzo. De roosters veranderen ook vaak, ik weet niet of het elke week veranderd maar wel vaak. Vrijdagavond konden mensen van 18 of ouder naar de pub. Ik dus niet, dus ik bleef hier met Frederike ( een Nederlands meisje)en hebben een beetje van alles lopen doen.

Zaterdag zijn we overdag een beetje door Brighton gaan lopen. Langs de winkels enzo. Susannah uit Zweden heeft ons een beetje laten zien waar je bepaalde dingen veel goedkoper kunt krijgen! Eg handig dus! Ik ben er ook achter gekomen dat ze hier een ILab hebben. Daar staan een stuk of 20 computers die het beter doen dat die computers beneden. Eigenlijk is dat ILab voor les, om te het engels spreken te oefenen enzo. Maar als er geen les is mag je ze gewoon gebruiken. Zaterdagavond hebben we niet veel gedaan, omdat we zondag ochtend om 8.15 vertrokken naar Londen. Dus hebben we zaterdagavond beetje hier rondgehangen, beetje tv kijken, beetje poolen enzo. En toen naar bed! Wat ook weer erg grappig was. Kom je je kamer binnen.. slaapt iedereen al!! Lekker weer, lamp aan.. iedereen wakker.. snel lamp weer uit.. en in het donker je bed maar zien te vinden.. Fijn met meerdere op een kamer..

Zondag gingen we dus naar Londen. We moesten om 8.15 verzamelen, dus half 8 eruit. En toen.. om 7 uur ging keihard het brandalarm af!! Dat was al de tweede keer, vrijdag ging ie ook al af, overdag dan. En als ie afgaat, dan moet je je kamer uit en naar buiten. Lekker als je op de derde verdieping slaapt.. Dus om 7 uur al wakker, naar beneden. Waar nog geen eens de helft van school stond. Want het schijnt dat die dingen erg vaak afgaan. Als iemand met deodorant vlak onder die rookmelder spuit gaan ze af, of als iemand stiekem rookt. En omdat het zo vaak gebeurt blijft bijna iedereen in ze bed liggen. Volgende keer ik dus ook, als het weer zo vroeg is! Magoed, ik was dus vroeg wakker net als de rest van de school. Dus wij naar de bus en op weg naar Londen. Daar gingen we eerst langs de Tower Bridge. Even wat foto's maken, en weer verder. Toen gingen we naar een kerk ofzo, niet echt boeiend. Daarna naar Madame Tussauds!! Dat was echt leuk! Veel groter als in Nederland. Even op de foto geweest met Johhny Depp, als Jack Sparrow. En met Robbie Williams. Verder had je daar een soort spoothuis, waar echt mensen in rondliepen, die dus acteurs waren. Dus je liepm daar zo en die mensen kwamen naar je toe echt DOODENG!! We liepen arm in arm met ze 3en. Het was zo donker en zo eng en zo echt, omdat het natuurlijk echt mensen waren. Magoed daarna had je een kamer met de prins Charles en Prinses Diana en de rest. En Adolf Hitler, Sadam Houssein en George Bush en Tony BLair en nog wat mensen. Natuurlijk was David beckham ook aanwezig. En Brad Pitt en Angelina Jolie samen. Verder had je nog een hele show, over de Celebrities, was wel grappig.
Daarna zijn we nog naar het Brittish Museum geweest, dat was in een woord BORING! dus daar waren we binnen 5 minuten weer weg.. en hebben dus anderhalf uur lekker in de zon gelegen! Daarna weer in de bus, langs de Big Ben gereden, en Buckingham Palace. En Toen weer terug naar BRighton. Een busreis van 2 en een half uur! Dus 2 en een half uur gesplapen! Toen we aankwamen waren we te laat voor het eten. Dus beetje cup-a-soup gedronken, en toen weer beetje beneden gepoold. Ik ging tegen Michiel (een Nederlandse jongen) en ik had gewonnenn!! hahaha!

Maandag (vandaag) Had ik voor het eerst les. Ik kreeg les van Simeon. Hele aardige gozer! We moesten ons eerst voorstellen aan iedereen en praten over ons lievelingseten, nickname, je woonplaats enzo. Toen ging ie opschrijven wat we elke les mee moesten nemen. En op dt lijstje stond cake. We mogen af en toe cake meenemen voor de klas. En de eerste les had hij mee, Lekker!! Ik zit met 9 mensen in de klas. Twee Nederlandse meiden, 2 uit Ecuador, 2 uit Venezuela, een uit Korea en een uit Spanje, en nog iemand. De eerste les viel wel mee zo moeilijk. We kregen wel huiswerk mee.. En ons huiswerk was, dat we vanavond uit eten moeten om elkaar beter te leren kennen. En omdat we arme studentjes zijn gaan we naar een goedkope Pizzeria ergens. We gaan daar heen rond 6 uur. En die mensen uit Venezuela enzo, vinden dat erg vroeg omdat hun thuis meestal pas rond half 10 eten. Maar dat word vast wel gezellig vanavond. Morgen moet ik weer naar school maar pas om 12 uur.. dus kan lekker uitslapen! Nou dat was het wel weer voorlopig! Moet deze hele week gewoon naar school, dus echt boeiend zal dat niet zijn.

Me adres hier zal ik binnenkort hier nog wel op zetten!

  • 25 September 2006 - 14:21

    Sannnnnneee:

    Lauu....ik vind je echt te gek:D dat je daar zit..echt gaaf..en leuk dat je uitgebreid berichten achterlaat!!
    veel plezier daar enzo
    doeiiiiiii xxxxxxx

  • 25 September 2006 - 14:34

    Iriss!!:

    hee lau!
    echt gaaf joh! wel bruut dat je angelina met the big lips hebt gezien:):)
    mijn schooldag was niet zo enerverend.. we gingen ruby-en dus ik ben helemaal blauw en alles..
    nou je adres moet je dr maar snel oppleuren dan krijg je Iris Mail!
    je mist nu wel trouwens HOLLANDS NEXT TOPMODEL, haha wat overigens geen ramp is;)

    nou ik spreek je snel! en veel plezier vanaaf:D

    xoxox kus *(K)*

  • 25 September 2006 - 14:35

    Marlot:

    heey lau!!
    fijn om te horen dat alles goed gaat..
    vet goed dat je level 6 hebt ;)
    k weet eigenlijk niet zoveel te zeggen,,
    maar ik spreek je op msn wel weer!!:)
    veel succes en plezier
    Kuss marlot (K)

  • 25 September 2006 - 14:49

    Je Nichtjee:

    heey laura!

    echt super vet man, dik lang bericht haha maar wat ik lees klinkt echt heel leuk:D in die Madame Tussauds had ik ook nog wel heen gewild best gaaf! je moet de beste uitgaansplekjes nog maar eens vertellen:P misschien dat ik er nog wel eens kom.....ooit:P
    maar in ieder geval heel veel plezier daar nog, zal vast wel lukken:-)

    kusss Marlies

  • 25 September 2006 - 15:04

    Boy:

    heey!:D Het loopt allemaal dus wel lekker denk? Al hoef je niet gelijk zo mans te doen dat je in niveau 6 zit hoor:S:P en dan die naam! dan zit ik toch liever op niveau 5 met een ander land als klas naam:P gehehe
    veel plezier nog he! leuk om te lezen allemaal
    Hollandse lebber van Boytje

  • 25 September 2006 - 16:10

    Jaap:

    Als ik het zo verneem is Brighton the place to be.
    zitten wij hier in boring Grootebroek. Skoftig gewoon, nu maar wachten tot 24 februari, hup hup up op naar de pub

  • 25 September 2006 - 18:01

    Ria:

    Hoi Laura,

    Leuk je verhalen te lezen. Ik vind het allemaal geweldig spannend wat je daar allemaal meemaakt; het lijkt wel een boek. Het doet me nu nog denken aan mijn schoolreisjes naar Londen met de 3de klassen. Madame Tussaud envond iedereen altijd leuk, maar als het een museum was haakte iedereen af!Eten is echt niet lekker daar; als je piepers eet is het meer jus dan piepers; de rest glibbert je bord af! Ik had niet anders verwacht dat je in de hoogste groep zat! Ik moet stoppen van Eef, die staat fijn te strijken en wil nu ook naar Engeland! Ze vindt het belachelijk dat het zo'n lang verhaal wordt en is bang dat de limiet op is...;)

    Veel plezier daar in Brighton,
    kus, Ria

  • 25 September 2006 - 19:52

    Fiona:

    Haay lauw!! Thnq voor je mailtjes enzo :D:D ben blij dat je het daar zo naar je zin hebt! sorry dat ik op msn niet reageerde vandaag ik wist niet dat mijn msn op school aan stond,, want die computer was namelijk al uit, en ik was thuis en toen merkte ik dat hij daar aan stond :S beetje lomp dus!! sorry! hoop dat je me mail wel hebt gehad :D ik spreek je hopelijk snel!! Dikke kuss! XXX

  • 26 September 2006 - 09:19

    IM:

    haaay lau:D het klinkt echt alsof het vetttttt bruut is bij jou en ik ben jaloers :P die madame tussauds ofzo ben ik ook geweest die is idd echt 3048234 x bruter als die in nederland.. ik hoor nu eigenlijk op school te zitten maar ik werd net pas wakker.. :S:P nou nog heel veel plezier..!! xxxxxxx van IMpjah

  • 26 September 2006 - 17:56

    Lida:

    dag laura, meid wij zijn uren bezig om jullie verhalen te lezen Nu Steffie nog. Mooi dat je geniet. Het lijkt me wel een ramp dat je geen eigen kamer hebt maar mischien zie jij alleen maar leuke kanten, groetjes en we volgen je

  • 26 September 2006 - 20:15

    Ans:

    hoi laura leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt je doet wel veel leuke dingen zo te lezen is londen nou mooi om te zien zijn er moooie kerken en oude gebouwen? geniet maar fijn van alles groetjes ans en gerard

  • 27 September 2006 - 17:35

    Evelien:

    Heej!!
    Echt super om te lezen wat je daar allemaal beleeft..:D ben best wel jaloers op je:p wou dat ik daar zat inplaats van op het saaie martinus:s
    En dat je naar Madame Tussaud ben geweest daaro echt super.. maar weet niet echt wat te schrijven.. laat gauw weer wat van je horen!
    liefs Evelien

  • 27 September 2006 - 19:37

    Beppie:

    Hallo Laura, zo te lezen heb je het lekker naar je zin. Dat moet ook wel zo wezen want zo volgens mij ga je alleen maar uit eten naar de disco poolen enz. Het lijkt wel vakantie. Hoe gaat het met je Engels? Wil dat een beetje want met de Zuid Amerikanen kun je volgens mij alleen maar Spaans of Engels spreken. Je zit in een lekker klein klasje. Dat is wel gaaf want dan leer je veel meer. Heb je ook al dat je in het Engels denkt? Dat is best wel vreemd als je dat bij jezelf bemerkt. Gister ben ik weer helemaal nat geregend. Ik hoop dat dat ook beter is bij jou. Succes.

  • 28 September 2006 - 17:24

    Oma:

    Laura, wat spannend in Engeland Ik had gedacht dat je de gehele dag in de les zou zitten,maar dit wil ik ook wel.Zou er een plaatsje voor mij zijn? Laura ik wens je veel geleerdheid toe. Groetjes van Oma.

  • 29 September 2006 - 11:05

    Marieke:

    He enorm stoere nicht van me!
    Vind het echt super dat je dit doet! Doe het je zeker niet na! Heel veel plezier daar, en wie weet kom ik je in het voorjaar ofzo nog even opzoeken!
    Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Big Surprise!

21 Februari 2010

Bezoek!

09 Februari 2010

De eerste lesdagen

15 Januari 2010

Nog 14 dagen....

05 Mei 2007

Toen waren er al 8 maanden voorbij....
Laura

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11429

Voorgaande reizen:

17 September 2006 - 17 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: